czwartek, sierpnia 18, 2011



no witam witam!

Cieszę się, że tak dużo osób czyta mojego bloga i podoba wam się on : ).

Minęły już dwa dni szkoły. Wczoraj po lekcjach uznałam, że lepiej jeśli poczytam i przejrzę mój podręcznik z nauk kryminalistycznych (to jest właśnie forensic science) i biologii. W pierwszym przetłumaczyłam sobie wszystkie słówka, które będą w przerabianym rozdziale i większość jest b. podobna do polskich odpowiedników. Np. słowo heterozygota po angielsku to heterozygote, ale np. plasma nie oznacza tylko rodzaju telewizora, ale również osocze. Książka z anatomii jest o wiele gorsza. Każda część ciała (mam na myśli nazwy biologiczne - kości, mięśnie itp.) jest zupełnie inna niż uczyłam się w Polsce. Uznałam, że nie przyjechalam tu stresować się, czy nie pomylę łokcia z kolanem więc powiedziałam mojemu nauczycielowi (który także uczy mnie kryminalistyki), że jest to dla mnie bardzo trudne i on to zrozumiał. Po za tym mam naprawdę liczną klasę o tej godzinie, więc nie będzie miał czasu, żeby dokładnie mi coś wytłumaczyć. Zamieniłam ambitną anatomię na Film as Lit Forensics. Jest to lekcja, na której POWINNIŚMY: oglądać filmy, pisać ich recenzje, rozmawiać o książkach itp., a my: siedzimy i oglądamy zdjęcia z promu (hahaha nie ze środka lokomocji, tylko z balu seniorów i juniorów) + JEMY. Tzn. nauczycielka powiedziała, że dopóki się dzielimy jedzeniem to możemy je przynosić ; D. Ta lekcja jest też luźna pewnie z tego powodu, że jestem 5 osobą na tej godzinie. Bo tutaj na każdym przedmiocie ma się inne osoby, ew. niektórzy się powtarzają. Przed chwilą znalazłam tabelę dla juniorów (czyli mnie) i seniorów KLIK.To są przedmioty jakie mamy do wyboru. 

Pierwszy dzień szkoły nie był najlepszym dniem mojego życia. Jestem jedyną osobą z wymiany, też jedną z kilku nowych osób. Poznałam parę osób, ale czułam się bardzo samotna. Przyszłam do domu smutna i myślałam "I jak ja wytrzymam tu te 10 miesięcy?". Dzisiaj było o wiele lepiej. Na pierwszym seminarze (już wiem co to - 25 minut, na których siedzimy i robi się zadanie domowe, czyta się i powtarza) chłopak o imieniu Jeffrey, jak się później dowiedziałam, chciał żebym nauczyła go polskiego. Spytał się mnie, czy wczoraj nie stałam przypadkiem przed szkołą i rozmaiwiałam przez telefon - tak było. Więc powiedziałam mu, że teraz też mogę zadzwonić, chociaż w szkole nie możemy używać telefonów. No więc kiedy dzwoniłam do mamy cała grupa ludzi stanęła wokół mnie i słuchała jak rozmawiam. To było strasznie śmieszne dla nich, więc ja też się śmiałam. Pokazałam im jak w Polsce na lekcjach rozmawiamy przez telefon i to było dla nich super. Tak samo jak to, że siedzimy parami w ławkach. Dla mnie głupie tu jest to, że nie mogę przez cały czas chodzić z torebką, tylko na każdej przerwie lecieć do szafki (a mam na to 4 minuty!!!!!), której nie jestem w stanie otworzyć, więc cały czas ktoś mi pomaga. Za chwilę dojdzie do tego, że cała szkoła, będzie znała moją kombinację. Może dostanę klucz, albo jakiś prosty kod. Muszę to wynegocjować. Na tej filmowej lekcji nauczycielka spytała się jednej dziewczyny czy mnie już widziała, a ona odpowiedziała "Tak. Wczoraj chłopcy mówili: WIDZIAŁEŚ/AŚ JUŻ TĄ NOWĄ SŁODKĄ DZIEWCZYNĘ Z WYMIANY W SUKIENCE" hahahahahahahah. Najgorsze jest to, że nie mam pamięci do imion! Nie wiem też jak mam się zwracać do nauczycieli. Zazwyczaj mówię "przepraszam", albo podnoszę rękę. Najśmieszniejszą rzeczą w szkole jest to, że możemy sobie do woli mlaskać i żuć gumę przez cały dzień. Tak więc opracowałam świetny plan. W moim  piórniku, którego zazwyczaj i tak nie brałam do szkoły, teraz mam portfel, gumy, cukierki, kosmetyki i telefon. Nikt przecież nie może mi zakazać noszenia piórnika! Co do sukienki, to okazało się, że jeszcze tylko jedna dziewczyna ją ubrała (nie tą samą oczywiście). Wszyscy byli ubrani "casual" albo "na sportowo" eh -.-  Za chwilę zbieram się już do spania, bo dochodzi 23, a obiecałam sobie, że będę się wcześnie kładła spać. Pokażę wam jeszcze tylko parę zdjęć, które dzisiaj zrobiłam.

To jedna z moich chudszych książek, ma ok. 700 stron

Ta sama książka, otwarta - NIE MA DUŻO OBRAZKÓW : (

A to moje zadanie z angielskiego. Ta "torebka" to ja. Na zewnątrz mam napisać jak myślę, jak ludzie mnie tu spostrzegają. Wewnątrz (na zdjęciu oczywiście na wierzchu) znajdują się rzeczy, które pokazują/opisują kim naprawdę jestem. Śmieszne zadanie jak na przedostatnią klasę szkoły.

Żegnam się z wami, jest godzina 22.50 i właśnie rozpętała się burza, no pięknie. Dobranoc dla mnie, miłego dnia dla was! : *

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cosmopolitan Cocktail